La pandèmia creada per la COVID19 està revisant tots els protocols que fins ara es venien posant en marxa a la sanitat pública. Un d’ells es centra en com aconseguir un transport de passatgers amb garanties sanitàries adaptades a la minimització dels riscos davant els variants actuals més contagioses. En recents estudis s’estan avaluant la capacitat de les mascaretes quirúrgiques i FFP2 com elements de protecció i s’està apuntant com un element clau la seva correcta utilització per part dels usuaris. Així a un dels articles que ens sembla dels més extensos en la temàtica Rothamer et al. 2020 es mostra con un mal ajust de la mascareta en redueix la seva efectivitat.
Davant aquesta situació el projecte Mask3D4All s’ha presentat al concurs mundial llançat a la TechChallenge per la TSA per proposar els models de mascaretes com elements d’autoprotecció no només vàlid per als punts calents sanitaris, sinó també per a la millora de la protecció dels operaris i dels propis passatges durant els viatges en avió, vaixell o vehicles de rodes.
En el següent vídeo presentat a la convocatòria ho explica en Dr. José Reyes Moreno mostrant com es podria aconseguir millorar l’eficiència d’una mascareta quirúrgica evitant males col·locacions gràcies a una mascareta 3D personalitzada.